In het Algemeen Dagblad: Word je vanwege slecht weer afgebeld door je baas? Dan moet je gewoon loon krijgen
Voor veel oproepkrachten voelt het opeisen van hun rechten als een risico. Vraag je waarom een geannuleerde dienst niet is uitbetaald? Dan ben je al snel de werknemer die “moeilijk doet”. En wie bekendstaat als lastig, vreest soms dat hij of zij de volgende keer minder wordt ingeroosterd. Dat is precies waarom veel oproepkrachten loon laten liggen waar zij wél recht op hebben. Maar wat zijn je rechten eigenlijk als oproepkracht? Gerard werd hierover geïnterviewd. Het artikel verscheen op 18 juni 2026 online.











